ندای فطرت

خدا را با چشم دل باید دید

ندای فطرت

خدا را با چشم دل باید دید

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

بیداری- دعوت -اصلاحات

فریب - دنیا-زندگی-سعادت-توشه- سبکبار- مقصود

شیرینی وصال-درد جانکاه-رابطه انسان و خدا- لذت بی نظیر

خود واقعی- خود خیالی- فراموشی-خسارت

یا علی- با علی- راه علی-شیعه علی

سیزده رجب-لرزش - شیطان- حق- باطل

دنیا-تقوا-مرکب راهوار- مرکب چموش-بیماری قلب

بذر الهی- سنبل -عالم آفرینش

فاطمه (س)-سیاست- میدان- تفکر جاهلی- مدافع حریم امامت

مقام فاطمه(س)-راز جهان-نظر دانشمند مسیحی

شهادت فاطمه(س)- عدم بیعت- کار بی شرمانه عمر- ضربه قنفذ

انگیزه خلیفه ها-غصب فدک- تضعیف بنیه ی مالی

خطبه فدکیه- ادعای ابوبکر- سکوت انصار ومهاجر- مقام معنوی و سیاسی

امامت- ولایت- خطبه فدکیه- حضرت زهرا(س)-نظام بخشی

ارکان زندگی-پایه اسلامی-محبت وآرامش

فاطمه (س)-محبت- دوستدار- شفاعت-عبادت

فاطمه(س)- فطم - قطع-

فاطمه(س)- سوره کوثر- ابتر-نظر فخر رازی

ایثارفاطمه(س)- الگوی زهد- آیه ایثار

فاطمه (س)- آیه تطهیر-اهل البیت -گواه قرآن- عصمت و طهارت

فاطمه(س)-مباهله-الگوی بشریت-حلقه وصل

فاطمه(س)- حجّت خدا- زن کامل- برترین بانو

یاد خدا- ذکر - لرزه- قطب نما- اضطراب

حسود- کم ظرفیت-هلاکت-شر

تلنگر-آدم(ع)-هبوط-اعضا-رابطه- یارو غمخوار

ماجرای زنبور-عاشورا-لقمه-هیزم-حرام-طیب

وقت- طلا-گرانبها-فرصت- غنیمت

بخشش-خطا-رحمت-آدم

چادر-مروارید- صدف-شیطان-حجاب

انتخابات -افتخار - رأی مردم-تعهدات

چهارشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲ ب.ظ

۲

نقش زنان در تداوم اهداف انقلاب

چهارشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲ ب.ظ

انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از تعالیم نورانی اسلام، جایگاه و نقشی والا و مهم برای زنان در نظر گرفت است. در جمهوری اسلامی ایران زنان از یک طرف توانمندی‌های خودشان را در عرصه‌های مختلف اجتماع به اثبات می‌رسانند و از طرف دیگر از فضای خانه و تربیت فرزند و نقش‌های همسری و مادری خود نیز فاصله نمی‌گیرند. این عملکرد نتیجه احترام به آموزه‌های اسلام در مورد اهمیت دادن به خانواده و نقش محوری زن در آن است.همچنانکه میدانید زنان هم در به ثمر رسیدن این انقلاب و به پیروزی رسیدنش نقش های مهمی ایفا کردند که به چند نمونه از این نقش های مهم اشاره می کنیم :

1-نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی؛ زنان‌، این‌ عناصر عفاف‌ و نجابت‌، نه‌ تنها در پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ سهم‌ بزرگی‌ ایفا کردند، بلکه‌ در تثبیت‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و تداوم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ حرف‌ نخست‌ را زدند و با حضور در صحنه‌ انقلاب‌ اسلامی‌، توطئه‌های‌ دشمنان‌ را در عرصه‌های‌ گوناگون‌ فرهنگی‌، نظامی‌، اقتصادی‌، اجتماعی‌ ،سیاسی‌ و... نقش‌ بر آب‌ ساختند.

2-نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس؛ زنان شجاع هشت سال دوران دفاع مقدس حماسه سازان گمنامی بودند که شجاعت رابه مردان و فرزندان  خود آموختند و به وجود فرزندان فداکارشان افتخار می کردند و با حضور در پشت جبهه و در برخی موارد در خط مقدم زینب گونه رسالت خود را به انجام رساندند.

3-نقش زنان در سازندگی و پیشرفت انقلاب اسلامی؛ یکی از تحولات مهمی که در پرتو انقلاب اسلامی در زنان ایران به وجود آمد تحول روحی و فکری آنان بود از این رو پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد حضور زنان در عرصه های مختلف همچون هشت سال دفاع مقدس،سازندگی و  پیشرفت کشور در زمینه های علمی بودیم.

رشد و ارتقاء توانمندی های زنان ایرانی  در ابعاد مختلف علمی، تکنولوژی، اختراعات، ابتکارات و نوع آوری هایی در عرصه های نانو، انرژی هسته ای، هوا و فضا، علوم پایه و سایر رشته های دیگر بخشی از پیشرفت های زنان پس از انقلاب اسلامی است.

الف)بالا بردن علم وآگاهی خود (خودشناسی و خودسازی)؛ زنان بعد از پیروزی انقلاب از همه جهت ترقیّ کردند و توانستند به دنیا هویت زن مسلمان ایرانی را بنمایانند واین ها همه در سایه شناخت ارزش واقعی زن از دیدگاه اسلام و ائمه معصمومین(علیه السلام) بود که با الگو پذیری از بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س)به تربیت خود واقعی پرداختند.

ب)نقش تربیتی مادر در خانواده؛ تأثیر مادر تنها مربوط به جنبه های روانی و اجتماعی مخصوص نیست بلکه مادر آشنا ساختن کودک با جامعه و هدایت و رهبری و زحمت دادن به افکار کودک بازندگی جمعی نقش اساسی دارد کودک به علت زود باروری و تقلید مطلق در سالهای اول زندگی از مادر این افکار را به راحتی می پذیرد و بعد مادر درصدد دفاع از آن بر می آید و به خاطر همین است که رهبری مادر در سعادت و پروش کودک نقش اساسی دارد.این است که می گویند: از دامن زن مرد به معراج میرود.

ج)نقش زن در حمایت از شوهر در فعالیت های اجتماعی؛ زنان ایرانی با الهام از فرهنگ انقلاب اسلامی به روشنی نشان دادند که در تمام عرصه های اجتماعی،سیاسی و علمی حضوری فعال دارند و اعتقادات دینی و ارزشی های اسلامی نه تنها مانع از شرکت آن ها در فعالیت ها مختلف فردی، اجتماعی نیست بلکه این فعالیّت ها را در کنار شوهران خود در جهت صحیح هدایت می کند و موفق می شوند و پشت هر مرد موفقی یک زن موفق است.

د)حضور زنان در مسائل اجتماعی و سیاسی و اقتصادی؛ امروز زنان ایران در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضور دارند که این نشان از درایت و آگاهی زنان نسبت به جامعه و کشور است.

4-نقش زنان در اقتصاد مقاومتی؛ خط مقدم اقتصاد مقاومتی، زن است چرا که مردان همواره در تلاش هستند تا نیازها و خواسته‌های زنان را محقق کنند، بنابراین اگر خانم خانه با تغییر نگرش و ذائقه خانواده بتواند مدیریت اقتصادی سالمی را پیاده کند مرد هم به تبع آن مدیریت می‌شود.

5-نقش زنان در بیداری اسلامی؛ حضور موفق زنان در مراحل مختلف انقلاب اسلامی سبب شد تا زنان مسلمان در جهان اسلام هم با الگوبرداری از زنان ایرانی، از بیداری‌های اسلامی ایجاد شده در کشورهای منطقه حمایت کنند. و مادران و زنان ایرانی نیز با نگاه عمیق به سیره و معیشت حضرت فاطمه زهرا (س) بیش از پیش به معارف دینی و معنوی توجه کنند، تا که واقعاً الگویی برای زنان عالم در حمایت از اسلام باشند.

نظرات  (۲)

۲۲ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۴۵ رفیق خاموش
مقام زن مقام والاست

بانوان در اسلام بلند پایه هستند


زنان انسان سازند


خداقوت
پاسخ:
سلام ،ممنون از نظرتان
خسته نباشید...
پاسخ:
سلام،ممنون از اینکه سر زدید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی